DPÜ’de Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Semineri

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi video konferans yoluyla Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim başlıklı bir seminer düzenledi.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesinde Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim semineri düzenlendi.

Eğitim Fakültemizin video konferans yoluyla düzenlediği etkinlikte ilk sözü alan Rektörümüz Prof. Dr. Kâzım Uysal, katılımcıları selamlayarak başladığı konuşmasında şunları söyledi:

UYSAL: SALGIN BİTSE DE UZAKTAN EĞİTİMİN ÖNEMİ AZALMAYACAK
Karar arifesinde olduğumuz bir dönemde böyle bir panel düzenleyen Eğitim Fakültemiz ve Eğitim Fakültemizin değerli hocalarına çok teşekkür ediyorum. Bu toplantı bütün akademisyen arkadaşlarımız ve öğrencilerimiz için faydalı olacaktır. Salgın döneminde biz uzaktan eğitim yapmak zorunda kaldık. Uzaktan eğitimin yüz yüze eğitime göre avantajları da var. Artık uzaktan eğitim sistemi, eğitim sisteminin merkezine yerleşeceğini düşünüyorum. Salgın bitse bile uzaktan eğitimin önemi azalmayacak eğitim sisteminin merkezinde yer alacaktır.

Uysal sözlerini seminerin üniversitemize hayırlı olmasını dileyerek tamamladı ve sözü seminerin moderatörü olan Eğitim Fakültemizin Dekanı Prof. Dr. İrfan Terzi'ye devretti. Seminerin konusu hakkında bilgi verip konuşmacıları tanıtan Prof. Dr. İrfan Terzi de sözü ilk konuşmacı olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Başkanımız Doç. Dr. Turgay Alakurt'a verdi.

ALAKURT: UZAKTAN EĞİTİMDE TEMEL SORUN İSTEKSİZLİK
Konuşmasında Yetişkin Yeterliklerinin Uluslararası Değerlendirilmesi Programının (PIAAC) verilerinden söz eden Doç. Dr. Turgay Alakurt, bu programın verilerine göre Türkiye'nin OECD ülkeleri arasındaki yerinden söz etti ve 'Sayısal, sözel ve teknoloji yoğun beceriler alanında da yetişkinlerimizin büyük bir kısmı çağın gerektirdiği becerilerden yoksun. Yetişkinler özellikle zorunlu eğitimden sonra beceri kazanamıyor' diyerek ortaya çıkan sorunlara dikkat çekti.

Uzaktan eğitim sürecinin bileşenlerini ve uzaktan eğitimin sürdürülmesinde kullanılan bilgi kaynaklarını sıralayan Doç. Dr. Alakurt, Türkiye’de bugün 17-18 yaşında olan Öğrencilerin Teknolojik Araçlara Erişimine ilişkin PISA verileri üzerinden değerlendirmelerde bulundu. Çalışmaya katılan öğrencilerin yüzde 75'ini evinde internet bağlantısı olduğunu beyan etmesine karşın Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı'na (EBA) giriş yapan öğrenci oranının %40 olduğunu kaydeden Alakurt, bu verilerin uzaktan eğitimde öncelikli sorunun erişilebilirlik değil uzaktan eğitime duyulan isteksizlik olduğunu söyledi.

Alakurt konuşmasını, uzaktan eğitimin etkinliğinin sağlanması için teknoloji, içerik, pedagojik ve izleme-değerlendirme başlıklarında hazır bulunuşluğun temel koşul olduğunu söyleyerek tamamladı.

UYAR: UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENLERİN SORU SORMA BİÇİMLERİ DEĞİŞMELİ
Seminerin ikinci konuşmacısı olan Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyemiz Doç. Dr. Melis Yeşilpınar Uyar, pedagojik hazır bulunuşluğun alt başlıkları olan Pedagojik Bilgi, Pedagojik Tutum, Pedagojik Beceri ve Pedagojik Alışkanlıklar konusunda bilgiler vererek başladığı sunumunda şunları söyledi:
Uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının karşılaştığı sorunları ders geliştirme ve sunmaya ayrılan zamanın yetersiz olması, ders geliştirme ve teknoloji kullanımı noktasında personel eğitiminin yetersiz olması, öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığı ve teknik becerilerinin yetersizliği ve teknolojik alt yapı sorunları olarak sıralayabiliriz. Bunun yanında öğrencilerimiz de çeşitli sorunlarla karşılaşıyorlar. Öğrencilere sağlanan destek ve geribildirimin yetersiz olması, öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci etkileşiminin yetersiz olması, teknik konularda öğrencilere yeterli eğitim süreçlerinin oluşturulamaması öğrencilerimizin başlıca sorunları arasında.

Bunun yanında kütüphane gibi hizmetlerden yararlanamaması, topluluk hissiyatının oluşturulamaması, açık ve anlaşılır olmayan yönergeler, öğrencilerin sistem dışına çıkarak, öğretimden kopmaları, öğretim elemanlarının tartışma platformlarını yeterince kullanmaması ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanılmamasının da öğrencilerin yaşadığı diğer sorunlar olduğunu kaydeden Doç. Dr. Uyar, şöyle devam etti:

Uzaktan eğitim sürecinde verilen eğitimde öğretmenlerin soru sorma yöntemini değiştirmeleri gerekiyor. Bu soruların öğrencilerin bilgiyi anlamasının yanında bunu çözümleme ve değerlendirmesine olanak verecek sorular olması oldukça önemli. İçeriklerin görsellerle ve ek kaynaklarla desteklenmesi uzaktan eğitimin kalitesini artıracaktır.

Panel konuşmalara gelen soruların yanıtlanması ile son buldu.

Haberi Paylaş

Basın Yayın Halkla İlişkiler - 09 Eylül 2020, Çarşamba / 7546 defa okundu.

Etiketler : dpü, kütahya, dpü hisarcık meslek yüksekokulu,

Bu Kategorideki Diğer Haberler