DPÜSEM’den Protokol ve Kurumsal Davranış Kuralları Eğitimleri

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (DPÜSEM) tarafından Kütahya İl Özel İdaresinin yönetici ve çalışanlarına Protokol ve Kurumsal Davranış Kuralları eğitimleri verildi.

DPÜSEM, Kütahya İl Özel İdaresi yönetici ve çalışanlarına Protokol ve Kurumsal Davranış Kuralları eğitimleri verdi.

Kütahya İl Özel İdaresi Toplantı Salonu'nda iki oturum olarak düzenlenen ve Domaniç Hayme Ana MYO akademisyenlerinden Öğr. Gör. Dr. Salih Aytemur'un eğitmen olarak katıldığı eğitimde kurumun müdür, memur ve çalışanlarına yönelik Protokol ve Kurumsal Davranış Kuralları olmak üzere iki ayrı eğitim verildi.

“HUZURLU BİR ÇALIŞMA ORTAMI İÇİN PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARINA UYULMALI”

Resmi protokol kurallarının kurum, kuruluş, birey ve ülke açısından önemine ve protokol kurallarının dayanağının mevzuat olduğuna dikkat çeken Öğr. Gör. Dr. Salih Aytemur, “Sosyal davranış biçimlerini de içeren protokol kuralları mevzuatla düzenlenmiş uyulması, uygulanması gereken kurallardır. Bu kurallar, bireyin, makamın, kurumun ve ülkenin onurunu ve saygınlığını korur. O nedenle protokol kurallarının önemi bilinerek kurum ve kuruluşlarda uygulanması, birçok olumsuzluğu ortadan kaldırarak huzurlu bir ortamın oluşmasına, iyi ilişkilerin gelişmesine katkı sağlar” dedi.

“Kurum ve kuruluşların da, ailenin de, ülkenin de ihtiyaç duyduğu saygı ve muhabbettir. Bunları birbirimizden esirgemeyelim ki, huzurlu olalım ve huzurlu yaşayalım” diyen Dr. Salih Aytemur, protokol ve sosyal davranış kurallarına uymanın kurum ve kuruluşlarda huzurlu bir çalışma ortamı sağlayacağını söyledi.

"ÜSTLER ÇALIŞANLARINA MUHABETLE, ASTLAR ÜSTLERİNE SAYGI İLE YAKLAŞMALIDIR"

Kurum ve kuruluşlarda çalışanların protokol ve sosyal davranış kurallarını iyi bilinmesi ve uygulanması, çalışma ortamına saygıyı ve muhabbeti getireceğini ifade eden Dr. Salih Aytemur, "Kurumlarda davranışlarda hiyerarşiye, görev ve yetki ve sorumluluklara dikkat edilmesine ve zamanında yerine getirilmesine, hitap ve yazışmalarda protokol kurallarına, nezakete ve nezaket kurallarına herkes dikkat etmelidir. Astlar amirlerine saygıyı, üstler çalışanlarına muhabbetle yaklaşmayı bilmelidir. Kurum ve kuruluşlarda çalışanların ilişkilerini düzenleyen kurumsal davranış kurallarına dikkat edilmesi durumunda çatışmalar ortaya çıkmayacak, dedikodular kurum veya kuruluşu sarsmayacaktır" şeklinde konuştu.

İş hayatı ile özel hayat ayrımına dikkat çeken Dr. Aytemur, "Üstümüzle özel hayatımızda ne kadar yakın ve samimi de olsak, özel hayatımızdaki gibi iş yerinde amirimizle aynı ilişkileri devam ettiremeyiz. İş yerlerinde hiyerarşi ve bu hiyerarşinin gerektirdiği protokol ve sosyal davranış kurallarına uymak esastır. İş yerine amir çalışan ilişkisi ve hiyerarşisine dikkat etmek, iş yerinde protokol ve sosyal davranış kuralları gereğidir. Aksi davranış hem amiri hem de kişinin saygınlığını düşürür, sorunlarla karşı karşıya bırakır” dedi.

"KURUM VE KURULUŞLARDA NEZAKETTEN ASLA TAVİZ VERİLMEMELİDİR"

Sabah programında çalışanlara yönelik verilen eğitimde, protokol ve protokolün önemi ve kurumsal davranış kuralları konusunda çalışanların uyması gereken kuralları ve davranış biçimlerini örnekleriyle anlatan Dr. Salih Aytemur, kurum ve kuruluşlarda çalışanlardan kaynaklanan ve iş yerlerinde çalışma huzurunu bozan tespit ettiği 40 sorunu çalışanlarla paylaştı. 

Aytemur konuyla ilgili şunları söyledi:

İş yerinde çalışma huzurunu bozan bu davranış biçimleri, bu davranışı sergileyenlerin, kendisinin de, ailesinin de, iş arkadaşlarının da, kurumun da huzurun bozduğu gibi bu kişiler bundan dolayı sözleşmesinin feshine kadar giden sonuçla karşılaşılmaktadır. İş yerlerimiz ve iş yerindeki arkadaşlarımız ile birlikte bulunduğumuz yerler bizim huzur bulduğumuz yerler olmalıdır. Bunun içinde üstlerimize saygı ve nezaket, çalışma arkadaşlarımıza hürmet ve nezaketten asla taviz vermemeli, görev ve sorumluluklarımızı aksatmadan yerine getirmeliyiz ki, iş yerimiz bizim mutluluk duygumuz yerimiz olsun

PROTOKOL KURALLARI İNSİCAMI SAĞLAR

Öğleden sonra düzenlenen programda da, protokol kuralları, uygulamaları, protokol uygulama yerleri ve yerleşim düzenleri ve kurumsal davranış konusunda müdür ve memurlara yönelik eğitim veren Dr. Salih Aytemur, “Protokol kuralları, uygulandığı her yerde insicamı sağlar. Sorunları ortadan kaldırır. Protokol, önde gelme hakkına sahip olma, makam, rütbe, mevki sahiplerine ve temsil ettikleri kurum ve kuruluşlara, bireye gerektiği onur ve saygıyı vermek demektir. Onun için protokol kuralları iyi bilinmeli ve uygulamaktan çekinilmemelidir. Protokol kuralarına uymak değil, uymamak hem idarecilerin, hem çalışanların hem de kurumların başına önemli sorunlar açar. Protokol kurallarına uymak ve uygulamak sorunları ortadan kaldırır” dedi.

Protokol hatalarını ve uygulanmamasının doğurduğu sonuçları bir kısım örneklerle anlatan Dr. Aytemur, “Sorunlarla karşılaşmak istemiyorsak, protokol kurallarına uyulmalı ve uygun davranışlar gösterilmeli” diyerek konunun önemini vurguladı.

"ÜSTLER VE ÇALIŞANLAR, İŞ HUZURUNU BOZAN DAVRANIŞLARDAN UZAK DURMALI"

Dr. Salih Aytemur, kurumsal çalışma ortamlarında nezaket kurallarına ve kurumsal bir kısım davranışlara riayet edilmesinin önemine dikkat çekerek, "İş ortamlarında, kurum ve kuruluşlarda çalışanlardan kaynaklanan sorunlar olduğu gibi üstlerden de kaynaklanan bir kısım sorunlar olmaktadır. Özellikle hiyerarşiye dikkat edilmemesi, yetki ve sorumluluk alanları dışına çıkmalar, bir kısım iş ve işleyişler ile ilgili danışmadan kaçınma, iş bölümü ve işbirliğine önem vermeme, her iş benim kontrolümde olacak gibi sıkı denetim yaklaşımı, sadistlik gibi davranışlar, kurum ve kuruluşlarda çalışma huzurunu bozmaktadır. Hem çalışanlar hem de üstler bu sorunları iyi kavrayarak, bu sorunlara neden olan davranışlardan uzak durmaları, uyulması gereken protokol ve sosyal davranış kurallarına uygun davranmalı, nezaketten asla taviz verilmemesi, iş ilişkileri ile özel yaşam ilişkilerinin asla karıştırılmaması gerekir. Kurum ve kuruluşların da, ailenin de, ülkenin de ihtiyaç duyduğu saygı ve muhabbettir. Bunları birbirimizden esirgemeyelim ki, huzurlu olalım ve huzurlu yaşayalım" ifadelerini kullandı.

Düzenlenen ilk eğitim programına Yol İş Sendikası Şube Başkanı Ali Okçu, sendika temsilcileri ile işçiler katılırken, öğleden sonra gerçekleştirilen eğitim programına Kütahya İl Özel İdare ve İlçe Özel İdare müdür ve memurları katıldı.

Eğitim programıyla ilgili görüşlerini dile getiren Yol-İş Sendika Kütahya Şube Başkanı Ali Okçu, "Çok yararlı ve ilgiyle izlenen program oldu. Değerli hocamız Dr. Salih Aytemur’a ve programı düzenleyen kurum amirlerimize sizler adına teşekkür ederim" dedi.

İl Özel İdare İnsan Kaynakları Müdürü Emeti Ertan da, "Her iki programın da ilgiyle takip edildiğini görmekten memnuniyet duydum, bu programın gerçekleşmesinde emeği geçen DPÜSEM Müdürü Öğr. Gör. Bülent Gül’e, eğitimleri veren Dr. Salih Aytemur Hocama ve programı gerçekleştirmemizde imkân ve destek veren Sayın Valimize, yönetimimize ve özellikle İl Genel Sekreterimiz Murat Koyak’a teşekkürü borç biliriz” şeklinde konuştu.

Haberi Paylaş

Basın Yayın Halkla İlişkiler - 14 Mart 2020, Cumartesi / 970 defa okundu.

Etiketler : dpü, kütahya, dpü hisarcık meslek yüksekokulu,

Bu Kategorideki Diğer Haberler