3B Teknolojiler, Alice 3.0 Eğitimleri, Robotik Eğitsel Uygulamalar, Mobil Uygulama Geliştirme Çalışmaları ve Atölye Gerçekleştirildi.

Üniversitemiz, Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bilişim Teknolojileri Eğitimcileri Derneği işbirliği ile “Kütahya Atölye” çalışması gerçekleştirildi. Atölyede Robotik Eğitsel Uygulamalar ve Mobil Uygulama Geliştirme çalışmaları yapılmıştır. Ayrıca 3B teknolojiler ve Alice 3.0 eğitimleri verildi. Atölyeye Kütahya, Uşak, Manisa, Afyon, Bursa, Antalya, Aydın, Ankara, Balıkesir, Eskişehir, Bilecik, Çorum ve Denizli illerinden 100’ün üzerinde Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenleri, lisans öğrencileri ve konuya ilgi duyan farklı alanlardan öğretmenler katıldı.

Atölye açılışında Bilişim Garaj Akademisinden Doç. Dr. Selçuk Özdemir, Oracle Stratejik İşbirlikleri Bölge Yöneticisi Sinem Kaya konuşmalar gerçekleştirdi. Ayrıca KodlaManisa ekibinden Şeref Kaplan ve Aslı Yıldırımgil Manisa ilinde kodlama eğitimine ilişkin gerçekleştirdikleri etkinlikler hakkında bilgi vererek edindikleri bilgilerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. 

Doç. Dr. Selçuk Özdemir Scratch’in Arduino kartları ile etkileşime hazır modifiye edilmiş sürümü olan S4A ile Robotik Eğitsel Uygulamalar, BT Öğretmeni Cumhur Torun ise Android sistemli akıllı telefonlar ve tabletler için programlama konusunda hiç bilgisi olmayan kullanıcıların bile, sürükle/bırak yöntemiyle kolayca uygulamalar geliştirebileceği web tabanlı bir platform olan App Inventor ile Mobil Uygulama Geliştirme atölyelerinde eğitmenler olarak yer aldı. 3B teknolojiler eğitimini Gazi Üniversitesi BÖTE Bölümü öğretim elemanı Uzm. Ahmet Çelik verdi.  3B Teknolojiler eğitimlerinde Tinkercad yazılımı uygulamalı olarak kullanılarak katılımcılar aynı anda 3B yazıcılardan tasarımlarının çıktısını alma olanağı buldu.  Oracle Türkiye Orta Katman Satış Danışmanı Eren Akbaba ise 3B hikaye anlatmaya, vidyo oluşturmaya ve oyun yazmaya yarayan inovatif bir programlama aracı olan Alice 3.0 hakkında eğitim verdi.

Program öğrencilere, nesneye dayalı programlamanın temellerini öğretmek için tasarlanmıştır ve programlamayı öğretirken eğlendirmeyi amaçlamaktadır.

Haberi Paylaş

Basın Yayın Halkla İlişkiler - 09 Mayıs 2016, Pazartesi / 2677 defa okundu.

Etiketler : dpü,

Bu Kategorideki Diğer Haberler