Ögrenci Memnuniyetini En Üst Düzeye Çikardik

Geçmiste ögrencilerden degisik adlar altinda paralar alindigini hatirlatan Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karaaslan, Göreve geldikten sonra ögrenciden para alinmayacak dediklerini ve bu uygulamalara son verdiklerini belirterek, “Ögrenciden Para Almayan Bir Üniversite Olduk” dedi.

Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karaaslan, göreve geldigi günden bu yana ögrenci memnuniyeti esas aldiklarini kaydederek, ögrenci memnuniyetini saglamak, egitim kalitesini artirmak ve ögrencilerin kampüslerimizde mutlu ve huzurlu bir yasam sürmesi adina ne gerekiyorsa yaptik ifade etti.

Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karaaslan,  su açiklamalarda bulundu: “Dumlupinar Üniversitesi Rektörlügü olarak göreve geldigim günden bu yana ekip arkadaslarimizla birlikte gece gündüz demeden Üniversitemizi Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden biri yapma gayreti içinde olarak projeler gelistirdik, yatirimlar yaptik. Ögrenci sayisini 38 binlerden 50 binin üzerine çikardik, akademisyen sayisini 760’ldan 1200’lere çikardik.  Egitim kalitesinin artirilmasinda alt yapinin önemini bilerek, alt yapi çalismalarina önem verdik, bu kapsamda laboratuarlar kurduk ve laboratuarlari en son cihazlarla donattik. Bilgi teknolojisi konusunda önemli yatirimlar yaptik, tüm kampüslerimizde kablosuz internet baglantisini sagladik. Tüm fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarina bilgisayar laboratuarlari kurduk, ögrencilerin her türlü faaliyetlerini rektörlük olarak destekledik. Ögrencilerle görüsmeler yaparak, ögrenci istek ve beklentileri dogrusunda onlarin üniversitemizde bulunmaktan memnuniyetlerini artiracak çalismalar yaptik, bunda da basarili olduk, bugün ögrenci memnuniyetini en üst düzeye çikardigimizi söyleyebilirim. Basarimizi yaptiklari açiklamalarla ögrenciler ve diger ilgili kisiler her firsatta dile getirmekteler.

“Yemekhaneler ve Yemek Kalitesini Artirdik”

Göreve geldigimizde ögrencilerimiz yemekhanelerden ve yemeklerden sikayetlerde bulunuyorlardi. Fakültelerin altlarina geçici olarak yapilan yemekhanelerden, fakültede olusan kokulardan ögrenci ve personel sikâyetçiydi. Bedesten binamizda düzenlemeler yaparak merkezi ögrenci yemekhanesi yaptik, yemek kalitesini artirici bir kisim önlemler alarak yemeklerden ve yemekhanelerden sikâyeti kaldirdik. Simdi fakülteden ayri Güzel Sanatlar Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, IIBF yemekhaneleri insaatlari bitmek üzere, GSF yemekhanesi yakinda hizmete girecek. Bu yemekhanelerin hizmete girmesiyle ögrenciler en güzel hizmeti en güzel ortamda alir hale gelecekler.

“Isi ve Fiziki Sartlar”

Bu diger önemli husus göreve geldigimizde egitim binalarimizin isinma ve fiziki sartlariydi. Üniversitemizdeki bütün binalarimizin yalitimini gerçeklestirdik. Lavabolari daha modern hale getirdik, engelli ögrencilerimizin de kullanabilecegi düzenlemeleri de gerçeklestirerek yeniledik.  Bugün ögrencilerimiz ve ögretim elemanlarimiz kis aylarinda sicak bir ortamda egitimlerini sürdürmektedirler.

“Kampüsümüzde En Önemli Ulasim Sorunuydu Onu Da Çözdük”

Yine göreve geldigimizde bir diger önemli sorun, özel halk otobüslerinin Üniversitemizde izledikleri güzergâh ve indikleri yerlerde özellikle yagmurlu günlerde ve kis aylarinda yasadiklari sorundu.  Halk otobüsleri ögrencileri Taç Kapi’da indiriyor, ögrenciler oradan fakültelerine gitmek zorunda kaliyorlardi. Bu sorunu çözme adina öncelikle Üniversitemizin sehir yaninda yeni bir giris kapisi açtik. Özel Halk Otobüsleri, Belediye ile birlikte en uygun güzergâhlari belirledik. Bugün Özel Halk otobüsleri ögrencileri her fakülte önünde birakarak güzergâhina devam etmektedir. Ayni zamanda ögrencilerin yagisli havalarda etkilenmemeleri için kapali ve isitmali duraklar yapildi. Kampüs içinde ulasim ise ücretsiz halde yapilmaktadir.

“Laboratuara Büyük Yatirimlar Yaptik ve Yeniledik”

Egitim ve ögretimin kalitesini artiracak en önemli yerlerden biri üniversitelerde laboratuarlardir. Ögrencilerin özellikle teknik alanlarda egitim gören ögrenciler geçmiste yeterli laboratuavarlar olmadigindan uygulama yapmadan mezun olup gitmekteydi. Göreve geldigimiz günden bu yana en önemli önceligimiz olarak laboratuarlari gördük ve buralara büyük yatirimlar yaptik, mevcut laboratuarlari yeniledik. Bugün üniversitemizin laboratuar konusunda büyük üniversitelerden hiçbir eksigi bulunmamaktadir.

“DPÜ ILTEM Ögrencilerimiz Içinde Önemli”

DPÜ ILTEM’e son model cihazlarla donattik. Bugün DPÜ ILTEM, ülkemizin en önemli laboratuari konumuna geldi. Sanayicilerimizle isbirliginin yolunu açarken, Üniversitemizde egitim gören lisans, Yüksek Lisans ve Doktora ögrencilerimizin de çalismalarini yürütmesinde önemli bir laboratuar oldu. Sanayicilerimiz ve akademisyenlerimizden baska ögrencilerimiz böyle bir laboratuari ve imkânlarini kendilerine sundugumuz için bizlere tesekkür ediyorlar.

“Sosyal Sorumluluk Projeleri Birimi Ögrencilerimizle Birlikte”

Üniversitemiz ögrencilerinin sosyal sorumluluk bilincini artirma, proje hazirlama, sosyal sorumluluk projeleri içinde yer alarak topluma faydali isler yapma, girisimci fikirlerini hayata geçirme gibi ögrencilerimiz için önemli bir birim olan Sosyal Sorumluluk Proje Birimini kurduk. Ögrencilerimizin çalisma yapabilecekleri ortami hazirladik ve ögrencilerimizin sosyal sorumluluk projelerini destekledik.

“Teknik Gezilere ve Etkinliklere Tam Destek Olduk”

Egitim ögretim açisindan teknik gezilerinin önemi hiçbir zaman göz ardi edilemez. Çünkü teknik geziler, ögrencilerin egitim aldiklari alandaki tecrübelerini, bilgi ve görgülerini artirir. Ayni sekilde düzenlenen konferanslar, seminerler, sertifikali programlar, sportif ve kültürel etkinlikler de ögrencilerin hem bilgisini artirir hem de ögrencinin hayatinin önemli bir bölümünü geçirdigi kampüslerde yasamasini anlamli ve mutlu kilar. Bu kapsamda üniversite yönetimi olarak ögrencilerimizin tüm teknik gezi ve etkinlik faaliyetlerini destekledik, onlar için her türlü imkâni sunduk, ögrenci topluluklarinin faaliyetlerini destekledik. Egitim kalitesine katki saglayacak birçok konferans, panel, seminer, kongre ve çesitli programlar düzenledik ve bunlarin yapilmasi için imkânlar sunduk.

“Akilli Kart Uygulamasini Baslattik”

Kart 43 ile isbirligi yaparak üniversitemizde akilli kart uygulamasini baslattik. Ögrencilerimiz akilli kartlarini özel halk otobüslerinde, üniversiteye girislerde ve yemekhanelerde kullanabilmektedirler. Akilli kart uygulamasi ögrencilere sagladigi kolayligin yani sira güvenlik konusunda da önemli faydalar sagladi.  

“Engelli Ögrenciler Için Düzenlemeler Yaptik”

Üniversitemizde engelli ögrenciler için uygun kosullar bulunmuyordu. Engelli ögrencilerimiz için engelleri kaldirmaya yönelik çalismalar yaptik, Engelsiz Üniversite Birimini kurduk. Engelli ögrencilerin yasayabilecegi bir kampüs yaptik. Bu çalismalar için düzenlemeler devam ediyor.

 “Güvenlik Kameralariyla Ögrencilerimiz Kendilerini Güvende Hissediyorlar."

Üniversitemizde 50 binin üzerinde ögrenci egitim ögretim görmektedir. Egitim ögretim gece de devam etmektedir. Ögrencilerin kampüslerde kendilerini güvenli hissetmeleri önemliydi. Göreve geldigimizde üniversite kampüslerimizde güvenlik kamerasi uygulamasi bulunmamaktaydi. Ögrencilerimiz bazi durumlarda huzursuz oluyorlardi ve bu sikayetlerine zaman zaman            sahit oluyorduk. Güvenli bir kampüs anlayisiyla ilçelerde dahil olmak üzere tüm kampüslerimizi güvenlik kameralariyla donattik. 24 saat izlenebilen kampüsler haline geldik. Ögrencilerimiz kampüslerimizde kendilerini güvende hisseder hale geldi.

“Ögrencilerin Görüs ve Önerilerine Önem Verdik”

Üniversitemizde yaptigimiz ögrencilere yönelik tüm düzenlemelerde ögrenci memnuniyetini esas alarak ögrenci görüs ve düsüncelerine önem verdik. Ögrencilerin en üst makam olan rektörlügümüzle ve sahsimizla görüsebilmelerinin önünü açtik. Zaman zaman ögrencileri siniflarinda, kafeteryalarda, yemekhanelerde ziyaret ettim, zaman zaman toplantilar yaparak birebir görüsmelerle düsüncelerini aldim. Ögrencilerin sikâyetlerini, görüs ve düsüncelerini rahatlikla iletebilmeleri için web sitemizde görüs ve öneriler bölümü olusturduk. Ögrencilerin isteklerini bize iletebilmelerinin önünü açmak için ne gerekiyorsa yaptik. Bu sayede de ögrencilerden birçok sikâyet, öneri ve görüs aldik, ögrencilerin istekleri dogrultusunda degerlendirmeler yaparak gerekli düzenlemeleri gerçeklestirdik, ögrenci memnuniyetini artirmamizda da en büyük pay yine ögrencilerin bu görüs ve düsünceleri oldu ve yaptigimiz düzenlemeleri dogrudan kendi düsüncelerimizle degil, ögrencilerin düsünceleriyle katilimci bir anlayisla gerçeklestirdik.          

“En Çok Sikâyet Edilen Ögrenci Otomasyon Sorununu Çözdük”

En Çok Sikâyet Edilen Ögrenci otomasyon Sistemi Yeniledik, Ögrenciler Artik Bulunduklari Yerlerden Kayitlarini Yenileyebiliyor. Geçmiste ögrenci her türlü islem için üniversitemize ögrenci islerine gelip islemlerini yaptirmak, harç ücretini yatirmak zorundaydi. Ögrencilerin en çok sorun yasadiklari, sikâyet ettikleri sorunlarin basinda ögrenci otomasyon sistemi gelmekteydi. Ögrenci harç yatirmak için saatlerce kuyrukta bekliyor, kuyruk çilesi yasiyordu.  Bugün ögrencilerimiz yenilenen ögrenci otomasyon sistemi ile her türlü islemini kolaylikla sistem üzerinden üniversiteye gelmeden, bulunduklari yerden yapabiliyorlar, yine harç yatirmalara gerekiyorsa internet üzerinden, bankamatiklerden bu islemlerini istedikleri yerden yapabilmektedirler.

“Üniversitemizi Ögrenciden Para Alinmayan Bir Üniversite Haline Getirdik”

Biz göreve gelmeden önce ögrencilerden kitap parasi, diploma parasi ve benzeri ücretler alinirdi. Ögrencilerden bu paralarin alinmasini uygun görmüyordum. Göreve geldigimde ilk verdigim beyanatlarda, ögrencilerden bes kurus para alinmayacak dedim. Bugün ögrencilerden zorla bagis, sigorta parasi, kitap parasi, diploma ücreti gibi ücretler alinmamaktadir. Üniversitemizi, ögrencilerden para alir bir üniversite olmaktan kurtararak, ögrencilerden para alinmayan bir üniversite haline getirdik.

Dolayisiyla göreve geldigimiz günden itibaren, ögrenci mutlulugu odakli bir üniversite anlayisini benimseyerek, ögrencilerimizin Dumlupinar Üniversitesi’nde egitim ögretim görmekten mutluluk duyacaklari, aidiyet duygusuyla “Benim Üniversitem” diyebilecekleri ve kaliteli bir egitim alarak hayata hazirlanacaklari bir üniversite için çalistik, çabaladik, yönetim anlayisimiz ögrenci memnuniyeti esasli oldu. Bütün bu yaptiklarimizla Dumlupinar Üniversitesi’nde ögrenci memnuniyetini en üst noktalara çektigimize inaniyor, biliyor ve ögrencilerimizin “Rektörümüzü basarili buluyoruz” açiklamalarindan, bizlere ilettikleri tesekkürlerden, yaptigimiz memnuniyet anketlerinden bunlari anliyoruz.

Bu basari sadece Rektörlük makaminin degil, bu çalismalara katki veren ekip arkadaslarimizin, degerli akademisyenlerimizin, idari personelimizin ve bize imkânlari sunan devlet yöneticilerimizindir. Hepsine tesekkür ederim.

 

 

 

Haberi Paylaş

Basın Yayın Halkla İlişkiler - 15 Aralık 2014, Pazartesi / 1181 defa okundu.

Etiketler : DPU, Kütahya, Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karaaslan,

Bu Kategorideki Diğer Haberler